Sicilya

İtalya’nın yarı özerk bölgesi ve Akdeniz’in en büyük adası olan Sicilya yazısı ile karşınızdayız. Gitmese de görmese de hemen hemen herkesin Sicilya hakkında bir fikri vardır. Nedeni ise  tabi ki Baba filmi . Mafyanın başkenti hatta doğduğu yer diyebiliriz. Sicilya’yı gezmeye başladığınızda zaten bunu hemen hissediyorsunuz. Hemen her yerde Baba’nın meşhur şapkaları ve kıyafetleri satılıyor.

sicilyamafia

Kaynaklara göre ilk mafya Sicilya’da Corleone kasabasında kurulmuş ve ve ailenin kökleri hala ada’da yaşamaktalar.

the godfather

Bu yazıda Sicilya’ya nasıl gidilir, neler yapılır gibi bilgilerden bahsetmeye çalışacağız Aslında gezimizin üç durağı var ; Catania , Taormina & Etna ve Palermo. Ek olarak zamanımız kalır ise Siracusa’ya da gitmek istiyoruz. Siracusa bize çok yakın ama fazla günümüz olmadığı için Palermo yada Siracusa arasında seçim yapmalıyız. Biz kararımızı Palermo’dan yana kullanıyoruz. Palermo yazımızı başka bir başlıkta sizlerle buluşturacağız.

Hepimizin bildiği üzere Sicilya denilince ilk akla gelen Mafya ise bir diğeri de şüphesiz Etna Yanardağı’dır. Etna yanardağı Avrupa’nın en büyük Aktif yanardağıdır, Aktif bir yanardağ olduğu için yüksekliği değişkenlik göstermektedir.

Sicilya’ya nasıl gidilir;

Türkiye’den Katanya (Catania) Fonta Rossa havaalanına direkt uçuşlar bulunmaktadır . Ama turları takip ederseniz özellikle Paskalya zamanlarında çok uygun fiyatlara gidebilirsiniz.

Paskalya tarihleri genelde Nisan ayı içerisinde olduğundan ,mevsim olarak da çok güzel bir zamanda Sicilya adasını ziyaret edebilirsiniz.

Paskalya  tarihlerinde Palermo yada Catania turlarını takip etmenizi öneriyoruz . Tur ile gitmek istemiyorsanız  İtalya üzeriden aktarma yaparak Palermo yada Catania uçuşları ile kendi turunuzu yapabilirsiniz . Catania bölgesinde adaya giriş yapmak daha mantıklı gözüküyor. Nedenine gelince; Etna yanardağı bu bölgeye daha yakın . Hem Catania ve Taormina’yı hem de Etna yanardağını görmüş olursunuz . Günübirlik bir tur yaparak 2 saatlik bir yolculuk ile Palermoyu da görebilirsiniz.

Biz Katanya’da konakladık . Katanya çok güzel ve tarih kokan aynı zamanda klasik bir İtalya Kenti. İrili ufaklı meydanları olan ve tarihi yapılarını koruyan bir şehir. Eğer siz de daha önce İtalya’ya gittiyeseniz bize hak vereceksiniz 🙂

Katanya Otelleri

Sicilya Gezilecek Yerler

Turumuza başlayalım : Katanya’da da klasik olarak şehir merkezi Duomo. Hemen Duomo hakkında bilgi verelim: Duomo İtalya’da her kentin merkezinde yer alan en büyük kilisesi anlamına geliyor. Şehir merkezi de Duomo’nun etrafında konuşlanıyor.

Catania Duomo’nun etrafında bir çok cafe , restaurant ve mağaza görebilirsiniz. Biz akşam saatlerinde geldiğimiz için ve bütçemiz kısıtlı olduğundan Catania’nın ün yapmış ama bir o kadar da salaş balıkçısına gitmeye karar verdik. Balıkçıya gittiğimizde , turumuzda yer alan İtalyan bir bayanın da orada olduğunu görünce doğru karar verdiğimiz gördük 🙂

Lokantamızın adı; La Paglia, Duomo’nun çevresinde yer almakta hemen kolay bir tarif ile bulabilirsiniz. Hem uygun hemde lezzetli balığın adresi burası. Resaturant sahibi de çok samimi ve Türkleri çok seviyor.

sicilya
Sicilya La Paglia Restaurant

Yemeğimizi yedikten sonra tur firmalarının deyimiyle “geceleme otelimizde” 🙂 diyerek , hemen uyumaya gidiyoruz. Yarın bizi Taormina kasabası ve Etna Yanardağı bekliyor. Bu iki gezi tam gün sürecek. Seçeneğimiz  araba kiralayıp bu işi çok daha ucuza getirmek . Sabah uyanınca ilk işimiz  Catania tren istasyonuna gitmek oluyor. Burada tren ile gitmeyi deneyip olmaz ise araba kiralamayı planlıyoruz.Trenin çoktan kalktığını öğrenince rent a car ofislerini ararken , bir taksici turist olduğumuz anlayıp hemen yanımıza geliyor.  Taksiciye  önce Taormina sonra Etna yanardağına gitmek istediğimizi aktararak turumuzun tüm gün süreciğini söylüyoruz. Bu arada unutmadan bize turdan 2 kişi daha ekleniyor ve 5 kişi oluyoruz. Taksici sabah 10:00 akşam 17:00 bizimle olmayı kabul ediyor ama fiyatta anlaşamıyoruz. Kişibaşı 80 euro istiyor . Kendisine İtalyanca prego diyor ve yanından ayrılıyoruz 🙂

Catania tren istasyonu çevresinde bir çok özel araç ve taksici ile bu pazarlığı yapabilirsiniz . Biz taksici ile anlaşamayınca yanımıza 65 yaşlarında çok tatlı İtalyan bir amca geldi. Onda sıfır İngilizce bizde sıfır İtalyanca olmasına rağmen süper bir şekilde anlaştık 🙂 Gerek tarzanca gerek el hareketleri ile amcamıza önce Taormina’ya gideceğimizi , oradan öğlen yemeğinden sonra ayrılacağımızı, sonrada Etna’ya gideceğimizi ve akşam 17:00 gibi de otelimize doğru yola çıkacağımız konusunda mutabık kalarak yola çıktık 🙂 Hemen belirtelim kişi başı 35 euro’ya anlaşma sağladık.

Unutmadan eklemeliyim amca ile iki gün sonrasının planları da yapıldı. Hedef Palermo olduğundan hemen palermo gezisi için italyan amcamızla , Taormina & Etna yollarında, pazarlık yaptık ve kişi başı 45 euro’ya anlaşma sağladık 🙂

Yaklaşık 1 saat süren virajlı bir yolculuk sonrası Taormina’ya ulaşıyoruz. Taormina 11.000 nüfuslu bir kasaba ama tarih yönünden çok zengin . Roma döneminden kalma bir Yunan tiyatrosu , Orta çağdan kalma yapılar , katedral ve saraylar (Corvaja , Ciampoli ve Santostefano ) yer almaktadır.

Önce yunan tiyatrosunu ziyaret ediyor ve günümüze kadar kalan sarnıcın kalıntılarını görüyoruz.

taormina
Sicilya Yunan Tiyatrosu

Buradan ayrılıp Taormina sokalarına dönüyoruz. Merkeze araç girişi olmadığı için çok rahat bir şekilde gezimizi yapabiliriz. Taormina dar sokakları ,inişli çıkışlı caddeleri ile gerçekten çok şirin bir kasaba . Denize tepeden bakması ayrı bir güzellik katıyor şehre..

taor
Sicilya Taormina

Taormina’yı çok seviyoruz . Sokakları ve caddeleri , yemyeşil ağaçları , balkonlardan sarkan çiçekler tek kelime ile mükemmel. Ara sokaklara girdiğinizde meyve satıcıları bile renk katıyor şehre.

taor2
Taormina
taorr
ttt
Sicilya Taormina

Meydandan içeriye doğru yürüyoruz ve yüzlerce mağaza bizi karşılıyor. Hediyelik eşya alışverişlerimizi burada yaptıktan sonra ara sokaklarda lokanta arayışına giriyoruz. En hoşumuza giden bir yere oturup balık yiyeceğiz 🙂  Eğer İtalya’ya geldiysek Gezeceğiz ekibi olarak oturduğumuz her cafe yada restaurantta mutlaka yemeğin yanında ev yapımı şarap içeriz 🙂 İtalya’da kötü şarap yok buna emin olabilirsiniz . Gönül rahatlığı ile ev yapımı şaraplardan içmenizi öneriyoruz.

Taormina’ya veda edip Etna‘ya doğru yola çıkıyoruz. Yolumuz virajlı olduğundan 1 saate yakın sürüyor ve Etna’ya varıyoruz.

etna2
Sicilya Etna Yanardağı

etna

Etna Yanardağını görünce etkilenmemek mümkün değil . İzin verilen alanlarda gezimizi yapıyoruz. Yazımızın başında ilettiğimiz üzere Avrupa’nın en büyük yanardağı ve hala aktif. Gezginler ve doğa aşıkları yanardağ hareketlenmeye başladığında soluğu burada alıyorlar ve en güzel kareleri çekmek için günlerce burada konaklıyorlar.

Yanardağdan fışkıran lavlardan yapılan kül tablası vb hediyeliklerimizi almayı ihmal etmeden Etna gezimiz tamamlıyoruz.

etna3
Etna Hediyelikleri

1. BANU diyor ki:

Merhaba,
    Mart ayında catania ya gideceğiz 4 gece 5 gün ancak taorminayada günübirlik gitmeyi planlıyoruz.sizce 2 gece taormina 2 gece catania da kalmak daha mı mantıklı olur?mart ayında 2 gece taorminada kalırsak yapacak çok fazla şey olmayabilir gibi geldi bana okuduklarımdan, sizin görüşünüz nedir bu konuda?
    bu arada yazınız çok başarılı ve ayrıntılı olmuş, elinize sağlık…

2. Merve Şeyhoğlu diyor ki:

Merhaba Erkut Bey,
    Öncelikle detaylı bilgilendirme için teşekkür ederiz . İnternette gördüğüm kadarıyla 60-100 Euro arası değişen Etna turları düzenleniyor, Katanyadan otelden alınıp otele bırakılıyormuş. Siz turla mı gittiniz? Tursuz gidilse de dağın tepesine kadar çıkabilir miyiz ? Bir de tepeye kadar çıkmak ne kadar sürüyor ?
    Teşekkürler,

3. Aydoğan Yazıcı diyor ki:

Erkut Bey,
    Sitenizdeki değerli bilgiler için çok teşekkürler. 10 yaşındaki kızımla önümüzdeki haftasonu 28 nisan gidişli -1 mayıs dönüşlü ETS tur ile Katanyaya gideceğiz. Turda Siraküza yok, 1 gün Etna-Alcantara vadisi, 1 gün de Savoca Taormina turu var. Kızım Archimedesin yaşadığı yeri mutlaka görmek istiyor. İlk gün öğlene doğru Katanyada olacağımızı düşünürsek, otobüs, araba kiralama ne önerirsiniz?
    Güzel günler diliyorum.

4. Erkut Minez diyor ki:

merhaba,
    turla gitmedim , günlük taksi kiraladım , etna ve taorminayı aynı gün gezdim , 1 saatde dağa tırmandık hatırladığım.4 kişi taksiye tüm gün için 100 euro vermiştik o zaman .