Rodos Adası Gezi Notları

20140629_IMG_2663
Rodos Adası Gezi Notları , Kale İçi , Rodos Süleymaniye Cami

Yunan adaları turumuza başlıyoruz 🙂 Turumuzun ilk adası Rodos .

Ilk durağımızda 9 saat geçireceğiz sonrasında Simi adasına gideceğiz . Konaklamamızı Simi adasında yapacağız .

Genel plana baktığımızda ise  sabah erkenden Kos adasına geçeceğiz , Kos adasında aynı şekilde 7-8 saat konakladıktan sonra 19:00 feribotuna binip Santorini adasına geçeceğiz . Konaklamamızı Santorini’de yaptıktan sonra öğlen 16:00 sularında Paros adasına geçeceğiz. Paros adası konaklamasından sonra son durağımız Mikonos . Burada 1 gece konakladıktan sonra İstanbul’a dönüş zamanı .

Bu gezimizde 5 günde 6 yunan adası gezmiş olacağız küçük bir değişiklik ile ada sayısını 9’a kadar yükseltmek elimizde ama günde 2 ada gezisi ve otele giriş saatlerinin gece olması ile sabah erken güne başlamalar sebebiyle gezimizi tadında bırakalım başka sefer gelmek için bahanemiz kalsın diyerek  Mikonosda  bitiriyoruz ( Mikonos ve çevresinde max 30 lık seyahatler ile 3 ada daha görme şansınız bulunmakta).

Bu yazımızda Rodos adasından bahsedeceğiz daha sonra diğer adalarımızdaki deneyimlerimizi aktaracağız 🙂

20140629_IMG_2651
Rodos Adası Gezi Notları

Rodos Ulaşım

Marmaris Limanından 40 euro karşılığında  1 saatlik feribot yolculuğu ile  Adaya ulaşıyoruz  (biz yeşil Marmaris feribotu ile adaya geçtik . Yunan feribotlarının da Rodos- Marmaris feribotu olduğunu öğreniyoruz onların fiyatı yarıya daha ucuz . Yazımızın altında bu bilgilere yer vereceğiz).

Yaz sezonunda Rodos’a uçak ile ulaşım sağlayabilirsiniz Bora Jet Rodos adasına uçak seferleri düzenlemektedir.

Rodos Konaklama

Rodos Merkez Otelleri  kısa bir tatil için geldiyseniz Merkez ve Merkeze yakın otelleri tercih edebilirsiniz.

Tüm Rodos Otelleri  için tıklayınız.

Rodos Gezilecek Yerler

Feribottan iner inmez bizleri Camiler ve Rodos kalesi karşılıyor . Bir Yunan adasından ziyade Türk adasına geldiğinizi zannedebilirsiniz . Ada’da 5000 ‘den fazla Türk yaşıyor . Mübadele yıllarında Rodos adası İtalyanların olduğu için  Mübadele dışı bırakıldığından  adadaki Türk nüfus diğer Yunan adalarından bir hayli fazla.

Rodos Kale İçi
Rodos Kale İçi ve Sülaymaniye Cami

Rodos Yunanistan’ın büyük adalarından bir tanesi . Adanın en turistik bölgesi hemen Limanın karşısındaki Rodos Kalesi. Adanın merkezi ve can damarı burası . Mağazalar, restaurantlar , tarihi eserler , Osmanlı ve Bizans eserleri hepsi burada . Şayet bizim gibi yarım gün vaktiniz var ise Rodos kalesi ve çevresi adayı tanımanız için yeterli.

Rodos Kalesi
Rodos Adası Gezi Notları , Rodos Kalesi

Limanın hemen karşısındaki Kalenin kapısından içeri girip Kale içine giriyoruz ve sırasıyla 2 meydan bizi karşılıyor  .

Rodos Şövalyeleri
Rodos Adası Gezi Notları , Rodos Şövalyeleri
20140629_IMG_2655
Rodos Adası Gezi Notları , Kale Kapısı

Rodos Old Town Sguare , bir turistin aradığı her şey bu meydanda bulunuyor . Burada restaurantlar , barlar ,cafeler, mağazalar , Osmanlı ve Bizans eserleri göreceksiniz . Burada bol bol fotoğraf çekip içeriye doğru devam ediyoruz. Bu yolun devamında Sülaymaniye Camii , Müslüman Kütüpahanesi , Osmanlı Külliyesini görebilirsiniz .

Rodos Old Town Square
Rodos Adası Gezi Notları , Rodos Old Town Square

Hafız Ahmet Ağa Kütüphanesi

20140629_IMG_2671
Rodos Hafız Ahmet Ağa Kütüphanesi

Mandreki & New Market Bölgesi

rodos-new market
Rodos Adası Gezi Notları New Market

Kale içinden çıkıp limanın aksi istikametinde sahil şeridinden yürüyerek Mandrakiye geçiyoruz . Sahil boyunca sıralanmış cafelerde yorgunluk atabilir Uzo ‘ dan sonra Yunanistan Milli içeceği Frappe içebilirsiniz .  Mandreki Limanından çevre koylara ve çevredeki yunan adalarına tekne turları yapılıyor vaktiniz var ise mutlaka değerlendirmenizi öneriyoruz. Biz Fish Marketin içine giriyoruz ve bu yapı Osmanlı izlerini taşıyor ama Bizans mimarisi olduğunu öğreniyoruz . Burayı gezidiğinizde siz de bize hak vereceksiniz . Fish marketin içinde dilerseniz canlı balık alabilir  ya da buradaki restaurantlarda Balık uzo yapabilirsiniz 🙂

Rodos ‘da Ne Yenir Nerde Yenir

Rodos kale içi Restaurant ve Tavernalarda yemek yiyebilirsiniz . Mandraki tarafında sahil boyu uzanan resturantlarda yiyebilir ya da Market içinde yer alan balıkçı ve restaurantlarda yemek yiyebilirsiniz . Masanızda olması gereken Yunan Mezeleri ve yemeklerden örnek verelim ;

Greek Salad : Oratasında bir kalıp peynir ile sevis ediliyor mutlaka söyleyiniz.

Uskumri Kapnisto : İste pişirilmiş zeytinyağı ve limon eşliğinde anında tüketeceğiniz muhteşem bir meze

Midye : İçinde pilav olmadan doğal hali ile pişirileerk servis ediliyor denemeye değer.

Kokinisto : Patetes kızartması , salata ve ağzınızda dağılan pamuk gibi etiyle Muhteşem Kokinistoyu tatmalısınız.

Kalamar : Çok seveceksiniz backalarını da kızartıyorlar enfes bir tadı var .

Mavi Barbayyani Uzo : Türk damak zevkine en uygu uzo mavi barbayanni , yeşil olan da bir kaç derece daha düşük o da tercih edilebilir

Frappe : Yunanlıların milli kahvesi 🙂  frappe biz çok beğendik , denemelisiniz.

Ayrıca diğer Yunan Adaları ve Yunanistan yazılarımızı okumanızı tavsiye ediyoruz.

Mikonos Yazımız   Tassos Adası Yazımız ,  Midilli Adası  , Dedeağaç , Yunanistan Gezi Rehberi

http://travel.viva.gr/en/ferries  Yunan adaları seferleri sitesi

http://helleniclines.forth-crs.gr/english/npgres.exe?PM=BO Yunan adaları seferleri sitesi

http://rhodes.marmarisinfo.com/tr/         Marmaris Rodos Feribot bilgileri

Gezecegiz.com’u Facebook ve  Twitter üzerinden takip etmeyi unutmayın 🙂

1. Rodos Gezilecek Yerler diyor ki:

Öncelikle yazınız ve fotoğrafların için teşekkürler. Rodos gerçekten birbirinden güzel turistik yerlere sahip bir yer. Mutlaka gidip görülmesi gerekiyor. Kültür olarak çok yabancılık çekeceğinizi sanmıyorum.