Çocuklarla Hayvanat Bahçesi Gezisi

Faruk Yalçın Darıca Hayvanat Bahçesi

Hayvanların çocuk gelişimini hızlandırdığını biliyor muydunuz? Hem zihinsel, hem fiziksel, hem duygusal anlamda bir mucize gibi, olumlu yönde etkileyerek çocukların gelişimini destekliyor. İnternet üzerinden özellikle pedagogların bu konulardaki yazılarını okuyabilirsiniz. Ve mümkünse hayvanat bahçesi ziyaretleri ile de onların hayvanlarla aynı ortamda bulunmasını sağlamalısınız.

Biz geçtiğimiz hafta sonu mevcut koşullarda sadece kedi, köpek ve kuşlarla tanıştırabildiğimiz büyük ailemizin en küçüğü Deniz’i, diğer hayvanlarla tanıştırmaya karar veriyoruz. Günümüz çocukları gibi, o da 1,5 yaşında olmasına rağmen elinden akıllı telefonu düşürmüyor. Hayvanlarla ilgili uygulamalar da en sevdiklerinden…. Sokakta kedi, köpek gördüğü zaman sarılma içgüdüsü ile onları kucaklayan, öpen ve onlara resmen âşık olan Deniz’in bakalım hayvanat bahçesindeki hayvanlara karşı tepkisi ne olacak?

İstanbul’a en yakın hayvanat bahçesi olan Faruk Yalçın Darıca Hayvanat Bahçesine bir gezi yapmaya karar veriyoruz.

Faruk Yalçın Darıca Hayvanat Bahçesi nerede diye merak edenler için haritayı ekliyorum. Mecidiyeköy’den yaklaşık 1 saat uzaklıkta yer alıyor. Hayvanat Bahçesine alternatif ulaşım bilgilerini de yazının sonunda görebilirsiniz.

Darıca Faruk Yalçın Hayvanat Bahçesi Harita

Faruk Yalçın Darıca Hayvanat Bahçesi Hakkında Bilgi

Faruk Yalçın Darıca Hayvanat Bahçesi başlangıçta bir kuş cenneti olarak kurulmuş. Merhum Faruk Yalçın sonrasında büyük bir hayvanat bahçesine dönüştürmüş burayı. 80 dönümlük alanda, 200 çeşide yakın 2000 âdeti aşkın hayvan nüfusu ile ülkemizin en çok türe sahip hayvanat bahçesidir.

Faruk Yalçın Darıca Hayvanat Bahçesi Gezisi

Hayvanat Bahçesini gezmek için yaklaşık 3-3,5 saatinizi ayırmalısınız. Hayvanat Bahçesi içerisinde zaman zaman etkinlikler düzenleniyor. İlginizi çeken olursa internet sitesi üzerinden takip ederek gezinizi bu etkinliklere göre de planlayabilirsiniz.

İlk önce girişteki fotoğrafçının çekimi ile komik bir hatıra fotoğrafı çektiriyoruz. Çok komik olduğu için fotoğrafı buraya eklemiyorum. 🙂

Sonra hayvanların olduğu bölümleri gezmeye başlıyoruz.

Alttaki fotoğrafta İskelet Kafalı Maymun ve Çığlıkçı Kuş bulunuyor. İskelet Kafalı Maymunların gözleri büyük ve kuyrukları çok uzun. İsmini baş ve yüzünün kafatasına benzemesinden alıyormuş. Aynı alan içerisindeki Çığlıkçı Kuşlar’ın sesleri yaklaşık 3 km mesafeden duyulabiliyormuş.

İskelet Kafalı Maymun ve Çığlıkçı Kuş

Sonra Siyah Beyaz Yakalı Lemurların oyunlarını izliyoruz. Arada çıkardıkları boğuk ve yüksek ses sanırım Çığlıkçı Kuşlarla yarışır. 🙂 Sonra diğer lemurları seviyoruz. Seviyoruz diyorum çünkü duvar üstünde keyif yapan bu hayvanlar onlara dokunmamıza izin veriyor. Bu arada gerçekten keyif düşkünü bu hayvanlar.

Deniz'deki Lemur Sevgisi
Deniz’deki Lemur Sevgisi

Hayvanlara tel örgüler arkasından bakmak bir yandan içimi de acıtıyor.

Gezimize devam ederken Siyah Taçlı Turnalar dikkatimizi çekiyor. Afrikalı bir güzel olur kendileri. Yaşadıkları yerlerin bozulması nedeniyle habitatlarını kaybettikleri için türleri tehlike altındaymış.

Siyah Taçlı Turna

Gezimize devam ederken Mirket’lerle de epey vakit geçiriyoruz. Bu hayvanların ayakta dik dik şirin bakışları çok hoşumuza gidiyor. Grup halinde beslenirken aralarından biri gözcü olarak görevlendirilirmiş. Gözcü tehlike gördüğü zaman farklı sesler çıkarmaya başlarmış.

Sonra Kızıl Tilki’nin önünden geçiyoruz. Ancak kendisi uyku halinde olduğu için bizimle pek ilgilenmiyor. Oklu Kirpiler gördüğüm en ilginç hayvanlardan biri. Tehdit altında hissettiğinde oklarını dikleştirerek kendilerini daha büyük gösterirlermiş. Şu halde bile korkunç görünüyorlar, daha fazlasını bu nedenle merak etmiyorum. 🙂 Deniz de kirpilere hayretle bakıyor. 🙂

Oklu Kirpi

Sıcaklar nedeni ile ayıları görmek çok zor. Ancak havuz kısmına bakan küçük bir pencereden ayıları görebiliyorum. Puma ve aslanlar sürekli yattıkları için güzel bir poz yakalayamıyorum maalesef.

İşte bu da Sherlock. Sherlock, 14 Mart 2013 tarihinde dünyaya gelmiş ve 3 günlük iken annesi tarafından terkedilmiş ve ölmek üzereyken alınıp 69 günlük oluncaya kadar ev ortamında büyütülmüş bir aslan. Sherlock bana sadece göz ucuyla bakıyor.

Sherlock Aslan

Kral Sülün’ün de önünden geçtikten sonra bu sevgili Jaguar bizim dikkatimizi çekiyor. Bu arkadaş pek yerinde durmadığı için pozunu yakalayamıyorum. Bu nedenle votla atan bu arkadaşın videosunu ekliyorum.

İran Leoparı’na da baktıktan sonra bize küçük bir gösteri yapan penguenleri izliyoruz. Penguenlerin de bu gösterisini aşağıdaki videodan izleyebilirsiniz.

Alan içerisinde çocuklarınız tren ile turlara katılabilir. Yemek yiyebileceğiniz, çocuklarınızın oyun oynayabileceği parklar mevcut. Yine yemek bölümünün arka kısmında midilli atlara çocuklarınızı bindirebilirsiniz. Biz bu alanda biraz mola verdikten sonra gezimize devam ediyoruz.

Oyun Parkı
Çocuklarla Hayvanat Bahçesi Gezisi Oyun Parkı

Eşeklerin bulunduğu alanda çocuklarınızın eşekleri sevmesini sağlayabilirsiniz. Çok sıcak kanlı bu hayvanlar kendilerini sevdirmekten zevk alıyorlar. Lamalar, atlar, geyikler, develer, inekler, keçiler cüce su aygırı çocuklarınızın çok hoşuna gidecektir.

Lama ve İnekler

Keçiler
Poni
Midilli At

Sonra Sibirya Kaplanı’nı izliyoruz. Bu yırtıcı hayvan yerinde durmadığı için ancak bu şekilde fotoğrafını yakalayabiliyorum.

Sibirya Kaplanı

Ala Geyikleri de izledikten sonra bu kanguru’nun fotoğrafını çekmek için büyük emek harcıyorum. 🙂 Zira kendisi ne tarafa geçsem bana bilinçliymiş gibi arkasını dönmekle meşgul oldu.

Kanguru

Kapalı bir alan içerisinde bulunan yılan, kertenkele, timsahların olduğu bölüme geçiyoruz. Bizim ufaklığın, Deniz’in en keyif aldığı bölümlerden biri.

İguana

Deniz İguana ile iletişim kurmaya çalışıyor

Timsah
Deniz balıkları yakalamaya çalışırken

Balıkların olduğu bölümü gezmeye devam ediyoruz. Kırmızı Yüzgeçli Kedi Balığı ile Pirana’lar dikkatimizi çekiyor. Kırmızı Yüzgeçli Kedi Balıklarının kırmızı ve turuncu yüzgeç uçları var. Piranalar ise en yırtıcı tatlı su balığı ünvanına inat ışıl ışıl bir güzellikte. Köpek balıklarının bu koca akvaryum içerisindeki hızları da beni şaşırttı. Yine fotoğrafını çektiğim bu sarı silikon dudaklı balıkların da dudakları beni benden aldı. 🙂

Kırmızı Yüzgeçli Kedi Balığı

Pirana
Silikon Dudaklı Balık
Çocuklarla Hayvanat Bahçesi Gezisi , Silikon Dudaklı Balık

Balıklar alemini de gezdikten sonra maymunların oyunlarını izliyoruz. Video aşağıda. 🙂

Maymunları da izledikten sonra en etkilendiğim hayvan, Gorillerin olduğu bölüme gidiyoruz. Sanırım en fazla vakit geçirdiğimiz alanlardan biri. O kapalı alan içerisinde, sanki bir hayvan değil de, insan ile karşı karşıyayım. Davranışları, birbirleri ile iletişimleri çok ilginç. Bir de göz göze geldiğinizdeki o akıllı bakışları insanı tedirgin ve mahcup edecek cinsten..

Goril
Çocuklarla Hayvanat Bahçesi Gezisi , Goril

Zürafalar ve hemen yanlarındaki Nyala Deniz’in çok hoşuna gidiyor. Arka taraflardaki Zebralar kendi halinde takılıyorlar.

Zürafa
Çocuklarla Hayvanat Bahçesi Gezisi , Zürafa
Nyala ve Deniz
Çocuklarla Hayvanat Bahçesi Gezisi , Nyala ve Deniz

Dönüşte Tuzla sahilde yer alan Filizler Köftecisine uğramadan dönemiyoruz. Lezzetli köftelerinden yiyip, dinlendikten sonra eve dönüş yolculuğumuz başlıyor.

Filizler Köftecisi

Faruk Yalçın Darıca Hayvanat Bahçesine Ne Zaman Gidilir?

Hayvanat bahçesi her gün açık. Ziyaret saatleri 08:30-17:30. Ancak 17:30’da giderseniz hava kararana kadar da gezinizi yapmanıza izin veriyorlar.

Yaz aylarında sürekli açık alanda gezdiğiniz için erken saatlerde gitmenizi tavsiye ederim, zira güneş tepedeyken gezi biraz sıkıntılı oluyor. Ben bundan sonraki gezimi bahar aylarında yapmayı planlıyorum.

Faruk Yalçın Darıca Hayvanat Bahçesine Nasıl Gidilir?

Faruk Yalçın Darıca Hayvanat Bahçesi adresi: Faruk Yalçın Hayvanat Bahçesi ve Botanik Parkı Turizm Eğitim İnşaat ve Ticaret A.Ş. Tuzla Cad N:15 (297)- 41700 Darıca

Hayvanat Bahçesine Özle Araç İle Ulaşım

Tem’den Ulaşım: Şekerpınar gişe çıkışından girerek Bayramoğlu tabelalarını izleyin. Mc Donalds arkasından Bayramoğlu yoluna gireceksiniz. Yolun sonunda bir kavşağa geleceksiniz. Sağ yöne Bayramoğlu, sola ise Hayvanat Bahçesini gösteren tabelalar vardır. Sola döndükten sonra 100 m ileride sağda parka ulaşabilirsiniz.

E-5 ten Ulaşım: Çayırova’yı geçince, Darıca sapağından sağa gireceksiniz. (Mc Donalds arkasından Bayramoğlu yolunu takip edin.) Yolun sonunda bir kavşağa geleceksiniz. Sağ yöne Bayramoğlu, sola ise Hayvanat Bahçesini gösteren tabelalar vardır. Sola döndükten sonra 100 m ileride sağda parka ulaşabilirsiniz.

Hayvanat Bahçesine Toplu Taşıma İle Ulaşım

İstanbul Yönünden: Gebze-Haydarpaşa tren hattındaki yenileme çalışmaları nedeniyle tren ulaşımı sağlanamamaktadır. Dolmuş ile: Harem-Gebze minibüslerine binip, Çayıroğlu McDonald’s’ da inerek Darıca’ya giden 501 no’lu minibüslere binerek parka ulaşabilirsiniz.

Kocaeli Yönünden Otobüs ile: Otogardan veya E-5 üzerinden 400 no’lu belediye otobüsüyle parka ulaşabilirsiniz.

Faruk Yalçın Darıca Hayvanat Bahçesi Giriş Ücretleri:

Yetişkinler için 20 TL, Öğrenciler için 15 TL, Engelliler için 5 TL. Bireysel girişlerde 0-4 yaş arası ücretsiz. Ancak güncel fiyatlar için internet sitesini takip etmenizi öneririz.

Daha bir sürü alanda, bir sürü hayvanı tanıma fırsatı bulan Deniz için aslında bu ziyareti yaklaşık 1,5 sene sonra tekrar yapmamız gerekecek. Sanırım o zaman çok daha fazla keyif alacaktır.

Bizler için de çok keyifli bir gezi oldu. Sizlerin de Hayvanat Bahçesi Gezisini ilk fırsatta yapmanızı tavsiye ediyoruz.